Tudsz uralkodni az érzelmeiden?

2017.08.05

Párkapcsolatodban számtalan olyan helyzet adódik, amikor elárasztanak a kellemetlen érzések: féltékenység, harag, csalódás. Mit csinálsz ilyenkor? Tudod kezelni a helyzetet? 

Töltsd ki a minitesztet és kiderül, hogyan viselkedsz a nehéz helyzetekben és mennyire jól bánsz az érzéseiddel!

  • Gyermeket szeretnél, de választottad közli, hogy ő még nem áll készen az apaságra.

a., Azonnal kiadom az útját, ám utána folyamatosan dühöngök és szidalmazom.      3 pont

b., A témát később is felhozom, az érzéseimet, félelmeimet nyíltan megosztom a párom-mal. Az sem zavar, ha vita vagy sírás lesz belőle.                                                        2 pont

c., Elfogadom a válaszát, de amikor egyedül vagyok, gyakran pityergek emiatt.        1 pont

  • A férjed bejelenti, hogy válni akar.

a., Rezzenéstelen arccal végighallgatom, fejben pedig már azt tervezgetem, milyen lesz egyedül.                                                                                                                         1 pont

b., Sírógörcsöt kapok, és könyörgöm neki, hogy ne hagyjon el.                                 3 pont

c., Arra kérem, hogy később higgadtan beszéljük meg a történteket.                        2 pont

  • Párod felhív, hogy le kell mondanotok a közös nyaralást, mert fontos kinevezést kapott.

a., Elmondom neki, hogy örülök a sikerének, de szomorú vagyok a nyaralás miatt. 2 pont

b., Lecsapom a telefont, egész nap duzzogok magamban, és dühömben a kollégáimba is belekötök.                                                                                                                     3 pont

c., Gratulálok, és szó nélkül visszamondom a foglalást.                                              1 pont

  • Kedvesed bejelenti, hogy hétvégén csapatépítő tréningen lesz vidéken - ráadásul a legtöbb beosztottja fiatal nő.

a., Nagyot nyelek, majd mosolyogva megkérem, ne igyon túl sokat, és esténként telefo-náljon haza.                                                                                                                  1 pont

b., Morgok, duzzogok, a nap végére pedig jól összeveszek vele a tréning miatt.       3 pont

c., Elmondom neki, hogy nem tetszik az ötlet, féltékeny vagyok, de elengedem. Hétvégé-re pedig csajos programokat szervezek magamnak.                                                   2 pont


Értékelés:

4 pont alatt:

Túlságosan alárendeled magad a párodnak. Ha nem állsz a sarkadra, és mindig elnyomod a bánatod, a dühöd, a szereteted, annak nemcsak lelki, hanem fizikai következményei is lehetnek. A társadat sem teszi boldoggá, ha neked folyton minden mindegy, vagy éppen úgy jó, ahogy van.

5-8 pontig:

Tudod, mikor kell kimutatnod a dühödet vagy a szerelmed iránti érzelmeidet. Vállalod a vitákat, még ha az fájdalmat is okoz valakinek, mert tisztában vagy vele, hogy hosszú távon ezek pozitívan befolyásolják az életed. Ez is azt mutatja, jó önismerettel rendelkezel, bízol magadban és a kapcsolataid erejében.

9-12 pontig:

Nem félsz kimutatni az érzelmeidet, sőt hajlamos vagy túlzásokba is esni, ha nagy szomorúság vagy öröm ér. Mielőtt azonban egy konfliktushelyzetben hevesen reagálnál, gondold végig, megéri-e kiabálni, sírni vagy nagy jelenetet rendezni! Ha a párod például a barátaival csap egy görbe estét, miért kellene cirkuszolni?



A teszt forrása:

Nők Lapja Psziché teszt különszám 2012. nyár